Friday, September 23, 2005

Spam Mesaj Gönderimi ve Filtreler - Spam Confidence Level

Spam mesajlar nasıl mı filtreleniyor? Her mesajın “Spam Confidence Level” adında bir değeri bulunuyor. Bu 1-9 arası değişen bir rakam ve mesajın “ne kadar spam” olduğunu bildiriyor. 1=mesaj spam değil, 9= mesaj maximum spamlikte. Bizdeki Exchange Server, 5’in üzerinde spam değer olan mesajları Outlook’a ulaştırmıyor. Spam değeri 4-5 olan mesajlar ise Outlook’da Junk Mail folderına düşüyor.

Bu SPL sahası Outlook’un derinliklerinde gizli. Bu sahayı Outlook’ta ortaya çıkarmak için
http://blogs.msdn.com/exchange/archive/2004/05/26/142607.aspx adresinde bahsedilen adımları gerçekleştirmeniz gerekiyor. http://www.msexchange.org/tutorials/Microsoft-Exchange-Intelligent-Message-Filter.html adresinde de konu ile ilgili teknik bilgi yer alıyor.

Neler etkili olduğuna gelince... Öncelikle mesaj içerisinde yer alan resimler bu değeri artırıyor. Mesajın kimden gittiği de bir etken. Bazı kelimeler (promosyon, kampanya vs.) ve cümle kalıpları da bu rakamı etkilemekte. Bu nedenle mesajınızda bu özel kelimelerin, resimlerin yer almaması gerekiyor.

Bu konuda tam kesin bir sonuç yakalamak mümkün değil çünkü: The technology behind IMF is SmartScreen-based, which means the add-on is able to distinguish between legitimate e-mail messages and unsolicited commercial e-mail or other spam.
SmartScreen tracks over 500,000 e-mail characteristics based on data from hundreds of thousands of MSN Hotmail subscribers who volunteered to classify millions of e-mail messages as legitimate or as spam.

En iyi yöntem şu: Mesajı oluşturun, önce kendinize gönderin. Junk’a düşüyorsa SCL değerini düşürmek için resimleri ve bazı buzz word’leri çıkararak yeniden kendinize gönderin... ta ki mesaj junk’a düşmeyene kadar...

Kolay Gelsin!

2 comments:

Anonymous said...

Eğer ileti gönderimi aynı Exchange Organizasiyonu içerisinde yapılıyorsa spam kuralları farklı işliyor sanırım. Bu yüzden kendi kendinize email göndererek spam kontrolu yapmanız zor olur.

Unknown said...

Bu gibi durumlarda farklı bir e-posta adresinden ve domainden gönderim yapılabilir. (farklı bir smtp host kullanılarak) Bu sayede mesaj Exchange dışından geldiği için sorun hallolmuş oluyor.

Aynı Exchange org. konusunda kurallar farklı işliyor. Bu konuda haklısınız.